lørdag 2. juni 2012

Mitt nostalgiske loppefunn!

Var på loppemarked i dag og kjøpte dette skjønne serviset :) Det er et Jäger Eisenberg servise og heter Blau saks. Jeg har lenge ønsket meg det fordi det minner meg om min Bestefar :) Da jeg var liten bodde vi i samme hus som Bestefar (han i 2.etg og vi i 1.etg) og jeg husker godt at han og jeg satt ved det lille kjøkkenbordet hans ved vinduet og spiste brødskiver med brunost fra dette serviset :) Og i dag fikk jeg kjøpt en hel kasse av dette for bare 100 kr!! Da jeg kom hjem og fikk kikket igjennom kassen viste det seg at den inneholdt hele 19 middagstallerkner, 14 frokosttallerkner, 1 dyp tallerken, 15 store kopper, 14 små kaffekopper, 24 skåler og den lille søte fløtemugga :) Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal begynne å samle på det, så da er det bare å fortsette og lete etter ennå flere deler :)

post signature

1 kommentar:

  1. Så fint=0)) Minner meg om min mommo<3 Så koselig det frokost servise der<3

    SvarSlett